Translate

09 de juliol 2008

PEDALS DE FOC NONSTOP’08

La bici em va traïr abans de Triador....

Aquest podria ser el principal titular de la Pedals de Foc NonStop'08 que va organitzar Probike el darrer cap de setmana de Juny del 2008.

Espectacular demostració de forca, potencia i concentració per part de 5 socis de l'Agrupació Excursionista Muntanya de Sant Andreu (Escola de l'apologia de la miseria com diuen alguns bttcec’s...) Deu ser per això dels ganyips i les barretes que vam anar tant ràpids en busca del seguent control on hi havien més queviures per menjar...

L'Oriol Montero (23è a Categoria Or); En Nacho Sasselli “Piltrafilla” (84è a Categoria de Plata) i en Dani Pallàs (1er de Bronze). En Jose Funes va completar la 1ª etapa de plata i l’endemà va preferir descansar... Un servidor va tenir que abandonar...!

Cal fer menció especial a en Toti i la Olga que van acampar a dalt del Coll del Triador per animar per sorpresa al Jose i en Nacho, així com la resta de companys de Bicisport.

La prova amb 6.000 metres de desnivell positius a salvar i 220 km, va començar el dissabte a les 5 de la matinada des de Viella.

Les 3 categories eren exigents:

Or: Molt Difícil però no impossible (Viella-Viella), Calia passar com a màxim per Espot a les 21 hores del dissabte Km 150 i 4.200 positius acumulats per poder completar tot el recorregut sencer; Camera de fotos prohibida...

Plata: Molt Exigent (Viella-Espot; Espot-Viella). Calia passar el tall a Torre de Cabdella Km 105 i 3.000 m positius com a màxim a les 17h30', crec tots els Txiquitranspis ho farieu bé, si s'està mentalitzat.

Bronze: Exigent (Viella-Torre de Cabdella; Torre de Cabdella-Viella). No hi ha limit horari. Ideal per coneixer la ruta en 2 dies i poder fer fotos...

A les 5h una munió de ciclistes uns 340 aproximadament sortiem sota la llum dels frontals camí de la boca nord del Tunel de Viella; Calia remuntar 600 metres de desnivell. De seguida l’Oriol em va agafar i vaig preferir no seguir-lo ja que portava un ritme molt fort que em podria passar factura més tard, més que res perque es tracta d’un specimen d’un altre galaxia.

Em sentia les cames pesades i notava un formigueig als peus. Sortint del tunel, per camí vem vorejar una presa i vem creuar el poble de Senet. En aquest tram hi havia parts amb abundants salts d’aigua.

En poca estona vaig arribar al control 1 (Km 30) a les 7h10’ i després de signar calia reposar forces. Aquí vaig topar-me amb en Dani i tot i que cadascú al seu ritme, vem anar coincidint fins el moment de l’avaria.

Tot seguit vem fer via cap a Vilaller, per després remuntar quasi 400 metres fins el coll de Seserres. En aquesta pujada els grans grups es van anar disgregant. La baixada fins a Llesp, va servir per recuperar-nos, fins que vem enfilar “el Camí de l’Aigua”. Es tracta d’un bonic corriol on s’ha de baixar de la bicicleta en més d’un tram.

Per carretera local arribem al C2 a les 9h10’ al coll de Sant Salvador (Km 57) després d’una nova pujada de 400 metres de desnivell. A Gotarta (Km 60), la Pedals segueix el camí de la Transpirenaica però en sentit invers fins al Refugi de 4 Pins (Km 139) molt aprop d’Espot, fet que m’ajuda mentalment, al coneixer el recorregut.

Passat el poble de Malpàs s’inicia la pujada al coll d’Erta de 600 metres de cop per una pista plena de grava solta molt desagradable. Començo a mirar el contakilómetres, com un desesperat cada 300-400 metres fent càlculs de quan resta per coronar...

A les 11h15’ arribo al C3 al coll de Sas (Km 81,5) on faig uns estiraments, ja que les cames ja noten l’esforç. A partir d’aquí iniciem un descens molt ràpid fins a la Mola d’Amunt on comença la pujada al coll de l’Oli de 500 metres de desnivell sota una calor sofocant. El port s’ha fet molt dur passant a les 12h35’ per dalt. El descens, molt técnic propiciava caminar més del compte. Arriscant, he caigut amb nesfastes conseqüencies!
Avaria mecànica irreparable!

Pel que fa a la meva experiencia, cal dir que estic molt content de com s'estava desenvolupant la prova, fins que la bici m’ha deixat tirat i m’ha traït quan portava 105 Kilometres i 3.000 metres de desnivell a Torre de Cabdella, abans d'enfilar el Coll de Triador

Les diverses "osties" de la Transpirenaica unes setmanes abans i els 2 mortals de la Pedals sense conseqüencies pel biker, suposo que han tingut molt a veure amb l'avaria mecànica baixant del coll de l'Oli.

La famosa "Puntera del Canvi o patilla" com deia en Chapa. Una peça de 20 euros que ni a preu d'or vaig poder trobar. Una llàstima perque veia molt aprop la categoria Or NonStop, d'haver seguit al mateix ritme que portava 14,1 Km/h en moviment.

Només quedava el coll de Triador..., com a plat fort i la moral anava guanyant terreny als kilometres de forma exponencial, a mida que anava creuant "putocolls" sense cap adversitat fins el moment!

A les 13h20' sense cadena i corrent amb la bici al costat arribava a Torre de Cabdella, amb l'esperança de que algun mecànic de Probike pogués fer un miracle.

Un "Single track", tampoc va poder ser... Volia pujar tot el quedava a plat i pinyó fix, escurçant la cadena. Impossible pels mecànics, jo ho hagués intentat... a peu o com fos però no vaig poder-ho viure.

Pel ritme que portava si no hagués tingut un defalliment físic, hauria acabat a Viella al voltant de mitjanit, però això és filosofar massa!!.

Caldrà tenir el famós equip de mecànics aprop. Jo no serveixo per arreglar, sino per testejar i trencar! Un altre any serà!!